Thursday, January 29, 2009

PERANG MULUT ANTARA PRESIDEN PBS DAN PRESIDEN PBRS SEMAIKN REDA

Terima kasih kepada Y.A.B. Datuk Seri Panglima Musa Aman, Ketua Menteri, kerana campur tangan untuk meredakan perang mulut antara Datuk Seri Joseph Pairin Kitingan, Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) dan Tan Sri Joseph Kurup, Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) mengenai pemilihan calon jika berlaku pilihan raya kecil Kawasan Parlimen Pensiangan nanti. Ketua Menteri mahu semua orang bersatu padu dan menerima sesiapa sahaja yang dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN) sekiranya pilihan raya kecil Parlimen Pensiangan diadakan.
.
Semua ahli komponen BN memang sepatutnya bersatu padu dan menyokong sesiapa sahaja yang menjadi calon jika ingin menang dalam pilihan raya. Sekiranya pilihan raya kecil Pensiangan diadakan, pemimpin-pemimpin komponen BN harus sama-sama berganding bahu untuk memastikan calon BN meraih kemenangan dan tidak kecundang seperti pilihan raya kecil Kuala Terengganu baru-baru ini.
.
Kemenangan BN dalam pilihan raya bukanlah semata-mata untuk kepentingan pemimpin-pemimpin tertentu atau untuk kepentingan BN sahaja, tetapi untuk rakyat keseluruhannya. Pemimpin-pemimpin yang dipilih oleh rakyat perlu mengambil perhatian terhadap masalah rakyat yang memilih mereka. Kalau mereka mengabaikan kepentingan rakyat, mungkin suatu masa nanti rakyat tidak akan memilih mereka lagi.
.
Penduduk Pensiangan pasti akan senang hati kalau calon pilihan raya kecil Pensiangan itu nanti orang yang mereka sukai. Lebih-lebih lagi kalau orang itu benar-benar bertanggungjawab untuk membela nasib mereka selepas menang dalam pilihan raya. Jangan pula selepas menang nanti bayang-bayang pun tak nampak.

No comments: