Monday, December 15, 2008

SAPP Akan Bertanding

KENINGAU: Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Yong Teck Lee berkata, partinya akan bertanding sekiranya pilihan raya kecil diadakan di kawasan Parlimen Pensiangan.
.
Beliau berkata, penduduk tempatan di sini yang sama ada ahli atau penyokong parti akan berpeluang menjadi calon.
.
Yong menjawab soalan seorang penyokong semasa satu seminar SAPP, di sini, Jumaat lepas. Kira-kira 600 ahli bersama para pemimpin mereka menghadiri kursus satu hari itu.
.
Yong berkata, beliau gembira kerana SAPP masih mendapat sokongan di kawasan luar bandar.
.
Di bahagian Sook, katanya, SAPP mempunyai lima cawangan dengan kira-kira 1,000 ahli dan di Nabawan terdapat tiga cawangan dengan 320 ahli di pekan Nabawan, Sepulut dan Pensiangan.
Mengenai mantan Timbalan Presiden SAPP, Datuk Raymond Tan Shu Kiah yang hendak menubuhkan parti politik baru, Naib Presiden SAPP, Datuk Philip Yong berkata, Raymond kemungkinan besar akan menjadi seorang penyokong parti dan bukannya pemimpin parti.
.
Dalam seminar itu, beberapa penyokong mencadangkan Yong dicalonkan sebagai calon untuk Pensiangan kerana ramai yang percaya yang beliau tidak mementingkan diri dan telah menunjukkan keikhlasan dalam perjuangannya untuk berkhidmat demi kepentingan penduduk Sabah.
.
Pada 8 September lepas, Mahkamah Pilihan Raya telah mengisytiharkan keputusan pilihan raya Parlimen Pensiangan yang dimenangi oleh Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS), Tan Sri Joseph Kurup tanpa bertanding pada pilihan raya umum ke-12 pada Mac lalu, sebagai batal dan tidak sah.
.
Pada 11 September lepas, Kurup memohon di Mahkamah Persekutuan supaya keputusan mahkamah itu ditangguhkan.
.
Keputusan mengenai rayuan Kurup itu akan didengar pada 7 Januari tahun depan.
.
Sumber; Harian Ekspres 15 Disember, 2008
.

1 comment:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

salam dari

ramlyotai.blogspot.com

aberamly.wordpress.com